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WIEDERAUFNAHME AUF WIEDERSEHN & Asteria  
13. bis 16.08.2015 zwei Tanzstücke von Tomer Zirkilevich und Christine Bonansea
 
TANZ 20.30 Uhr im DOCK 11  
  beteiligte Künstler: Tomer Zirkilevich, Christine Bonansea  

AUF WIEDERSEHN & Asteria

AUF WIEDERSEHN & Asteria

Spieltermine im DOCK11:

Vorstellungen am 13., 14., 15. und 16. August 2015, jeweils 20.30 Uhr
 
DOCK 11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin
Ticketreservierung: ticket@dock11-berlin.de
Tickets: 15.- Euro / 10.- Euro erm.
 
 
offene Proben und Publikumsgespräch von "AUF WIEDERSEHN" im Rahmen von Theaterscoutings Berlin
11. August, 18.00-19.30 Uhr: offene Probe
14. August  20.30 Uhr: Performance, im Anschluss Publikumsgespräch

Mehr Infos:
http://theaterscoutings-berlin.de/programm/event/open_rehearsal_preceding_and_post_performance_
discussion_following_auf_wiedersehn_586/


 

  

AUF WIEDERSEHN
ein Tanzstück von Tomer Zirkilevich

“Nachtzüge haben etwas Unendliches an sich...“

Eine simple Geschichte von einer Frau, einer Tänzerin, Schauspielerin, Ehefrau und Mutter, die auf der Suche ist nach Zugehörigkeit, Liebe, Freiheit, Ausdruck, Identität, Moral und Unabhängigkeit. Ihre zwiespältige Gemütsverfassung lässt sie eine Reise auf der Suche nach sich selbst antreten. Wohin und zu wem gehört sie? Woher kommt sie und wo geht sie hin? Der Austausch mit einer älteren Dame, einem Militärorchester, Elefanten und sogar mit Marlene Dietrich führt sie in eine geträumte Vergangenheit, die reale Gegenwart und eine unendliche Zukunft.

Direktion/Choreographie: Tomer Zirkilevich
Tanz: Michal Hirsch
Licht Design: Tamar Orr
Musik: deutsche Musik der 20er und 30er Jahre
 
 
Uraufgeführt beim International Contemporary Dance Conference and Performance Festival in Bytom/Polen 2013.
Unterstützt vom The kibbutzim college, school of the arts of dance.
Dank an: Oren Mansura, Sharon Reshef Armony, Dr. Jacek Luminski
 
Trailer: https://vimeo.com/131957500
Link zum Workshop: 10-12.08.2015¬ PLAY-GROUND; GROUND,PLAY. From improvisation to composition
 
“There is something endless in a night train…”


A simple story of one woman, a dancer, an actress, a wife and a mother, searching for belonging, love, freedom, exposure, identity, morals and independence. Her ambivalent state of mind brings her to a journey of self-discovery. Where and to whom does she belong? Where did she come from, and whence she was going? Interactions with an old woman, a military orchestra, elephants and even Marlene Dietrich lead her to the dreamy past, the real present and the endless future.

Director / Choreographer: Tomer Zirkilevich
Dancer-creator: Michal Hirsch
Light Design: Tamar Orr & Tomer Zirkilevich
Music: German music from the 20s and 30s


Premiere at 20th Annual International Contemporary Dance Conference and Performance Festival. Bytom, Poland 2013.
With the support of The kibbutzim college, The school for The Arts of Dance
Our Thanks: Oren Mansura, Sharon Reshef Armony, Dr. Jacek Luminski

 

Hirsch is a superb performer, either acting or dancing, with a powerful stage presence. She captivates her audience without their tiring. 

Ruth Eshel – Haaretz, Gallery 27.02.2014

“Auf wiedersehn” is being watched with a sense of participation in the honest performance, not over esthetic, touching in its simplicity and balance. Viewing and staying with you for a long time.
Katarzyna Pawlicka – Danceweek Bytom 03.07.2013

 

Link to the trailer:
https://vimeo.com/131957500

Link to our workshop:
10-12.08.2015¬ PLAY-GROUND; GROUND,PLAY. From improvisation to composition

 

Auf Wiedersehen by Tomer Zirkilevich - new trailer from Tomer Zirkilevich on Vimeo.

 

 

 

 

 

ASTERIA
ein Tanzstück von Christine Bonansea

 

"Asteria" ist eine choreographische Reihe aus 8  Frauensoli, die von den 11 Leben der griechischen Mythenfigur Asteria inspiriert wurde. In dem Projekt werden Aspekte der Zeitlichkeit und der Transformation des Körpers im Raum problematisiert. Ausgehend von Nietzsches Konzept der "ewigen Wiederkunft", welches davon ausgeht, dass sich in der unendlichen Zeit eine endliche Anzahl von Ereignissen immer und immer wiederholt, erschafft auch die Choreographin einen sich wiederholenden Prozess. So regt sie einen künstlerischen Dialog an und provoziert die andauernde, repetitive Versuchsdurchführung ein und desselben Solos durch Gegenüberstellung, Wiederholung und Wahrnehmungsverschiebung über die unterschiedlichen potenziellen Formen.

Friedrich Nietzsche: "Alle Wahrheit ist krumm, die Zeit selber ist ein Kreis."

Künstlerische Leitung: Christine Bonansea
Tanz / Performance : Christine Bonansea, Barbara Berti, Maryanna Lachman und Gäste.
Sound Komposition und Performance: Jorge Bachmann und Yuko Matsuyama.
 
 
 

"Asteria" is a choreographic series of 11 women solo, inspired by the 11 body lives of the mythical Greek figure Asteria. This project attempts to problematize aspects of temporality and transformation of the body in space.
Based on the concept of "eternal recurrence", from Friedrich Nietzsche, I create an iterative process using the idea that with infinite time and a finite number of events, events will recur again and again infinitely.
I want to instigate an artistic dialogue and further experimentation through juxtaposition, repetition and displacement of perception with the different potential forms of 1 solo.

Friedrich Nietzsche: “All truth is crooked, time itself is a circle.”

 

Artistic Director: Christine Bonansea
Dancer / Performer : Christine Bonansea, Barbara Berti, Maryanna Lachman and guests.
Sound Composition and Performance: Jorge Bachmann and Yuko Matsuyama.
 




 

 


Tomer Zirkilevich:
An Israeli Choreographer, actor, dancer and teacher, based in Berlin.
Graduate of The School for the Arts of Dance at the Kibbutzim College, Tel – Aviv, 2010; Studied theatre, dance and composition at Studio Play and at the preparatory course at the Nisan Native Drama Studio, 2005-2006. Choreographer and dancer in the piece: "What have i got?" for "The Berlin art film festival", 2014;
Co-creator of the piece "UN / KNOWN" with Sharon Hileli-Assa, 2014; Choreographer for the theater play "Du mußt dein Leben ändern" by Fränk Heller, 2014; Choreographer and director of the piece "Auf Wiedersehn", 2013; Co-creator and performer of the piece "Tigers" by Sharoon Reshef Armony, 2013; Creator and dancer of the piece “Like Father Likes Son", 2011; an actor in the theater play “Meanwhile it’s Still Cold”, by Roy Maliach-Reshef, 2011; dancer in “FonsAmoris” by Niv Sheinfeld, 2009.The Producer of The School for the Arts of Dance at the Kibbutzim College 2011-2013. In 2010 received a study scholarship from the Caesarea Fund for outstanding dance-theatre students. In 2006 was awarded the Oded Kotler Prize for young artists in Ashdod.

Christine Bonansea is a multi disciplinary performer artist and choreographer who studied in choreographic dance centers in France with Regine Chopinot, Mathilde Monnier and Catherine Diverres. She has performed with companies internationally including Faustin Linyekula, Sara Shelton Mann, Nita little and Tino Seghal. Her work covers a broad artistic field, featuring an integrated and participatory process carried out in collaboration with artists. She was a resident artist in the international art program at the Atlantic Center for the Arts in Florida and the Artscape in Toronto Canada. She has received commissions from art festivals in Europe, USA and Japan. Her work has been supported by a Theater Bay Area CASH Grant, the Zellerbach Family Foundation, the American Dance Abroad, the Foundation for Contemporary Arts and the Lightning Designer Grant from San Francisco

 



 

 

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TICKETRESERVIERUNGEN

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oder telefonisch tägl 10-18 Uhr
unter 030-35120312

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für Stücke/Performances im DOCK 11 Theater 
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Bitte füllen Sie folgendes Formular dafür aus.
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