HOME
zum Spielplan         
PREMIERE CHANGING LOT  
15. bis 18.11.2012 Drei Soli von und mit Yuko Kaseki, Mari Osanai, Isak Immanuel
 
TANZPERFORMANCE 20.30 Uhr im DOCK 11  
  beteiligte Künstler: Yuko Kaseki, Mari Osanai, Isak Immanuel  

CHANGING LOT

CHANGING LOT

“Nine steps to dust" Choreographie, Tanz: Yuko Kaseki (Berlin, Germany)

Der Tanz ist von kuzosu, der graphischen Darstellung der neun Etappen des sich zersetzenden toten Körpers, inspiriert. In der buddhistischen Kunst oft als weiblicher Körper porträtiert, präsentiert kusozu einen fesselnden Einblick in die Flüchtigkeit der Existenzen. Durch neun Ebenen der inneren und äußeren Verwandlung findet diese Arbeit eine eigene physische Metamorphosis. Eine Katze hat neun Leben und wird dann zu Staub. Die Bestimmung des Staubs ist eine neue Katze.


"dance b-1"
Choreographie, Tanz: Mari Osanai (Aomori, Japan)

Am 3. November 2011, als es im Nordosten Japans ein verheerendes Erdbeben und einen Tsunami gab, stellte sich Osanai die Frage nach der Notwendigkeit des Tanzes. Osanai lebt in Aomori, nicht weit von dem zerstörten Gebiet um Fukushima. Viele der lebenden Dinge verschwanden zu diesem Zeitpunkt, und nun finden ihre Bewegungen einen Weg um Gebet und Begräbnis zu ermöglichen.


“A day without images”
Choreographie, Tanz, Installation: Isak Immanuel (San Francisco, US)

"Engel betreten keine Häuser in denen Bilder vorhanden sind." ( Sahih al-Bukhari )

Wenn man über die Position und Gegenwart von Bildern als alltägliche Landschaft nachdenkt, dann ist die Bewegung ein Unterhändler zwischen der Anhäufung und der Destillation derselben. Als interdisziplinäre Arbeit neben der Serie "Tableau Stations", komponiert diese Arbeit die Veränderung von Existenzen, die den Kontext des Körpers und seiner lebenden Spur hinterfragt.

 

Tickets: 14.- Euro / 10.- Euro erm.

Isak Immanuel - Foto: Tableau Stations, Mari Osanai  - Foto: Lena Sopoulou, Yuko Kaseki - Foto: Isak Immanuel

 

 

english version:

“Nine steps to dust" choreography, dance: Yuko Kaseki (Berlin, Germany)

A dance inspired by the kusozu (graphic depictions of the nine stages of a decaying corpse). Often portrayed as a female body in Buddhist art, the kusozu presents a challenging view of fleeting existences for contemplation. In nine layers of inner and outer transformation, the work finds it own physical metamorphosis. A cat has nine lives, then dust. The destination of dust is a new cat.

"dance b-1" choreography, dance: Mari Osanai (Aomori, Japan)

Following 3.11 2011, when the north east part of Japan had a huge earthquake and tsunami, Osanai began to question the necessity of dance. Osanai lives in Aomori city, not so far from the heavily damaged zones of Fukushima. So many living things disappeared in a moment, now her movement finds its way to prayer and a funeral.

“A day without images” choreography, dance, installation: Isak Immanuel (San Francisco, US)

"Angels do not enter a house where there are pictures" (Sahih al-Bukhari, 7:72:841). Reflecting on place and the company of images as a daily landscape, movement negotiates accumulation and distillation. As an interdisciplinary work apart of the series Tableau Stations, the work is composed of shifting existences that question the context for a body and its living trace. www.tableaustations.org

 

Tickets: 14.- Euro / reduced 10.- Euro

 

Isak Immanuel - photo: Tableau Stations, Mari Osanai  - photo: Lena Sopoulou, Yuko Kaseki - photo: Isak Immanuel

 

Mari Osanai ist freischaffende Tänzerin, Choreographin und Noguchi Taiso Lehrerin. Sie wurde in Aomori in Japan geboren. Als junges Mädchen lernte sie den klassischen und modernen Tanz und studierte später Tai-Chi, Jazzdance, Noguchi Taiso und nahm Unterricht bei Hironobu Oihawa. Die Theorie des Noguchi Taiso hatte großen Einfluss auf ihre Arbeit. Osanai ist Tanzminimalistin. Ihre einzigartigen und komplexen Bewegungen entstehen aus der Verflechtung dieser Techniken. Seit vielen Jahren performt und unterrichtet Osanai in Japan. Seit 1994 hat sie auch in Kanada, in den USA und Griechenland ihre Arbeiten gezeigt.

Yuko Kaseki lebt und arbeitet seit 1995 als freischaffende Tänzerin, Choreographin und Lehrerin in Berlin. Sie studierte Butoh Tanz und darstellende Künste an der HBK in Braunschweig mit Anzu Furukawa und arbeitete in deren Kompanie Dance Butter Tokio und Verwandlungsamt von 1989 bis 2000. 1995 gründeten Yuko Kaseki und Marc Ates gemeinsam die Tanzkompanie cokaseki und kollaborierten in verschiedenen Projekten mit Musikern und bildenden Künstlern. Soli, Gruppenstücke und Improvisationen wurden bereits in Europa, Japan, Taiwan, Korea, Kanada, Mexico, Uruguay, Argentina, Australia und in den USA gezeigt. Die Arbeiten sind von der Physikalität des Butohtanzes, des zeitgenössischen Tanzes, von Objektdesign, Text und Klangflächen geprägt. All das führt zu den themenbezogenen Performancestrukturen, die ihre Arbeit ausmachen.

Isak Immanuel ist ein interdisziplinär arbeitender Künstler, Tänzer und Choreograph, der international im städtischen Raum, an unonventionellen Plätzen/Orten, in Theatern, Gallerien und vor der Kamera arbeitet. Er ist der künstlerische Leiter der performance und der Serie "Tableau Stations" (initiiert 2004 mit dem projekt Floor of Sky). In den letzten Jahren arbeitete er neben der Arbeit mit Moving_Movimento - Fabrica Europa in Italien, Dock11 in Berlin, CESTA (Cultural Exchange Station Tabor Arts) in der Tschechischen Republik, und bei New Langton Arts, CounterPULSE, und Djerassi in San Francisco Bay Area.
Er bekam seinen BfA am California College of the Arts und arbeitet seither international und unabhängig mit verschiedenen Bewegungskünstlern unter anderem Anna Halprin (Tamalpa Institute/Dancers’ Workshop), Katsura Kan (Saltimbanques), Thomas Langhoff (Munich State Opera/SF Opera), Koichi and Hiroko Tamano (Harupin Ha), Yuko Kaseki (cokaseki), Luigi Coppola (LOSS/Atti Democratici), and Shinichi Iova-Koga (inkBoat). Immanuel wuchs in the mesas of Taos, in New Mexico und in LA auf.
 

 

Mari Osanai is Independent dance artist, Choreographer and Noguchi Taiso (gymnastics) instructor. Born in Aomori city Japan. She was trained in Classical Ballet and Modern Dance at early age and later studied Tai-chi, Jazz dance, Noguchi Taiso and taking class of Hironobu Oikawa. Particularly Noguchi Taiso and its theory had a great influence on her creations. She is a minimalist of dance. Her unique and complex movements are created interweaving these techniques. Over the years, Mari has performed and taught workshops in Japan.
She started performance, teaching, and choreograph as an independent dance artist in Japan. She started perform in over sea since 1994 and she has performed in Canada, USA, and Greece.

Isak Immanuel is an interdisciplinary artist, dancer, and choreographer working internationally in outdoor urban environments, unconventional spaces, theaters, galleries, and for camera. He is the artistic director of the performance and exhibition series Tableau Stations (initiated with the project Floor of Sky, in 2004). Recent work has been as a fellowship recipient from the Japan-US Friendship Commission and the National Endowment for the Arts in Japan, at the Taipei International Artist Village and the HweiLan International Artists Workshop in Taiwan, apart of Moving_Movimento - Fabrica Europa in Italy, at Dock11 in Berlin, at CESTA (Cultural Exchange Station Tabor Arts) in the Czech Republic, and at New Langton Arts, CounterPULSE, and Djerassi in the San Francisco Bay Area. He received a BFA from the California College of the Arts (1999) and has since independently worked with several movement artists internationally, including Anna Halprin (Tamalpa Institute/Dancers’ Workshop), Katsura Kan (Saltimbanques), Thomas Langhoff (Munich State Opera/SF Opera), Koichi and Hiroko Tamano (Harupin Ha), Yuko Kaseki (cokaseki), Luigi Coppola (LOSS/Atti Democratici), and Shinichi Iova-Koga (inkBoat). He grew up on the mesas of Taos, New Mexico and the inner-city area of East Los Angeles.
www.tableaustations.org

Yuko Kaseki lives and works as a freelance dancer, choreographer and teacher in Berlin since 1995. She studied Butoh dance and Performing Art in HBK Braunschweig with Anzu Furukawa and danced in her company Dance Butter Tokio and Verwandlungsamt in 1989-2000. Yuko Kaseki and Marc Ates founded the dance company cokaseki in 1995 and have been involved in various projects with musicians and visual artist. Solo and ensemble performances, improvisations are performed throughout Europe, Japan, Taiwan, Korea, Canada, Mexico, Uruguay, Argentina, Australia and the USA. These works are performance forms, which focus on physical performance that incorporates Butoh, contemporary dance, object design, texts, and soundscapes into theme-driven performance scores. Collaboration with inkBoat (San Francisco) since 2001, CAVE (New York), Isak Immanuel /Tableau Stations(San Francisco), Theater Thikwa (Berlin) and others.
Yuko Kaseki performs and organizes improvisation series “AMMO-NITE GIG” (Vol.1-39 and on going) with international performers and musicians since 2004.
www.cokaseki.com
 



 

 

VERANSTALTUNGEN


-----------------------------------------------------------

 

TICKETRESERVIERUNGEN

ticket@dock11-berlin.de


oder telefonisch tägl 10-18 Uhr
unter 030-35120312

-----------------------------------------------------------

DOCK 11 Theater 

-----------------------------------------------------------
Bewerbungen / Application
für Stücke/Performances im DOCK 11 Theater 
for performances at DOCK 11 theater

Bitte füllen Sie folgendes Formular dafür aus.
Please use the following form.


http://www.dock11-berlin.de/request.php

-----------------------------------------------------------

DOCK 11 / EDEN***** ist Partner der tanzcard.
Inhaber der tanzcard erhalten 20% Ermäßigung auf den regulären Eintrittspreis zu Tanzveranstaltungen.
Mehr Informationen zur tanzcard unter: www.tanzraumberlin.de

-----------------------------------------------------------

DOCK 11 / EDEN***** ist Partner von

ASK HELMUT