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PREMIERE ASTEROIDS - präsentiert von b 12 festival  
11. bis 19.07.2019 mit Stücken von Lenka Vagnerova, Anton Lachky, Damien Muñoz & Virginia Garcia (la intrusa), Sita Ostheimer, Hannes Langolf, Guy Nader & Maria Campos
 
FESTIVAL 19.00 Uhr im DOCK 11  

ASTEROIDS - präsentiert von b 12 festival

ASTEROIDS - präsentiert von b 12 festival

ASTEROIDS
11. und 12. Juli 2019 sowie am 
18. und 19. Juli 2019
 

DOCK11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin

Keine Reservierung nur Abendkasse!

Tickets: 15.- Euro, 10.- Euro erm., b12-Teilnehmer 8.- Euro

 

ASTEROIDS / PERFORMANCE PROJECTS

 

Tänzern wird die Möglichkeit gegeben, zusammen mit einem Choreographen eingehend zu arbeiten, um eine Idee zu recherchieren. Jedes 'Performance Project' ist auf ca. 17 Teilnehmer begrenzt. Die 'Performance Projects' laufen über 13 Tage. Als Abschluss werden sie anschliessend zusammen im DOCK11 Theater, drei mal präsentiert.


This special setting gives dancers the opportunity to have an in-depth experience with one choreographer, working on an idea and presenting it in a performance setting. Each performance project is limited to around 17 people and spans over 13 days. the pieces will be presented three times at DOCK 11, a black box theater in the center of berlin.

 

Programmübersicht:

11. Juli um 19.00 Uhr
12. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr

trust  - Lenka Vagnerova
why not swan! - Anton Lachky
goodwill - Damien Muñoz & Virginia Garcia (la intrusa)

 

18. Juli um 19.00 Uhr
19. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr

îakaré - Sita Ostheimer
horses/courses -  Hannes Langolf
dangling conversation - Guy Nader & Maria Campos

 
 

 

trust - lenka vagnerova

11. Juli um 19.00 Uhr
12. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr

Es braucht Jahre, um Vertrauen aufzubauen und Sekunden, um es zu zerstören. Vertrauen ist immer mit Ungewissheit und Risiko verbunden. Wenn wir nicht bereit wären, das Risiko in Kauf zu nehmen, wäre unser Leben farblos. Da die Menschen nicht perfekt sind, entstehen auch immer Konflikte zwischen ihnen. Das gilt auch für das Leben. Du musst dich auf sie einstellen und lernen sie zu lösen. Freundschaft ist ein starkes Band zwischen Menschen und Vertrauen spielt eine wichtige Rolle dabei. Das lernen wir schon als Kinder. Wenn du an etwas oder jemanden glaubst und dann betrogen und enttäuscht wirst, dann schmerzt das nicht nur, sondern kann oftmals auch fatale Konsequenzen mit sich bringen. Trotzdem macht uns das alles stärker. Wir lernen unser ganzes Leben stets weiterzumachen und unsere Einstellung und Vorstellung von der Welt anzupassen. Im Performance Project setzen wir uns mit Vertrauen auseinander, mit dem kalkulierten Risiko in Bewegungsqualitäten und in speziellen Situationen, die dieses hervorrufen. All dies geschieht in enger Verbindung zur ausgewählten Musik. "Du musst den Menschen vertrauen und glauben schenken, sonst wird ein Leben unmöglich." --Anton Chekhov

 

Trust takes years to build, seconds to break. Trust is always associated with uncertainty and risk. Without the will to take the risk, our lives would seem plain. However, since people are not perfect, conflicts arise between them. They come up in life, and you have to count on them and learn to solve them. Friendship is one of the most powerful bonds between people and trust plays an important role in it. We learn this as children. If you believe in something or someone and they betray you or disappoint you, it can be very painful and it can often have fatal consequences. Nevertheless, all of this makes us stronger. We've constantly learned to move on, to adapt our attitudes based on our perception of the outside world. In the performance project, we will deal with confidence and the associated risk through movement qualities and specific situations which produce them; all this in close connection with original music. "You must trust and believe in people, or life becomes impossible." --Anton Chekhov

 


why not swan! - anton lachky


11. Juli um 19.00 Uhr
12. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr


Die Arbeitsmethode des Performance-Projekts basiert auf Anton Lachky’s Puzzle Work Konzept, mit dessen Hilfe eine Performance entwickelt werden soll. Puzzle Work: öffnet die Tür zu einer schier endlosen Vielfalt verschiedener Kombinationen innerhalb der eigenen Bewegungsmöglichkeiten. Tanz durch das Ausprobieren, Organisieren und Umorganisieren im Körper auf eine einfache, aber doch komplexe Art und Weise. Mit vielen verschiedenen Möglichkeiten kannst du während des Tanzens gleichzeitig spielerisch bleiben. (Wie farbenfroh kann dein Tanz sein?) der Körper funktioniert in der Weise, wie wir es wollen oder es vielmehr erlauben. Puzzle Work ist ein unendlicher Prozess, ein nicht enden wollendes Spiel sofern wir dies wollen und zulassen. Jeder Körper hat seine eigene Balance, Logik und Grenzen. Ich bin glücklich, wenn ich heute herausfinde, wo meine Balance ist und wo mein Limit ist und wenn ich weiß, wie ich diese verändere und in meinen Tanz einbinde. Bewegungskombinationen wenn ich sechs verschiedene Zahlen nehme, ähnlich einem Fahrradnummernschloss, dann sind die Kombinationen der Zahlen bezüglich der Reihenfolge endlos. Das ist der Weg, wie wir unser Fahrrad sichern. :) Tanz ist nicht die Zahl und wir sind nicht das Nummernschloss. Bezüglich der 6 verschiedenen Bewegungen kann das Körperspiel unendlich sein abhängig von der Bewegungsreihenfolge. Die andere Frage ist: wie groß ist unsere Bewegungsbandbreite? Das ist der Moment, wo die Unendlichkeit eintritt. Wie viele Kombinationsmöglichkeiten haben wir? Wie ich schon erwähnte, wir sind kein Nummernschloss und Bewegungen sind keine Zahlen, also… unter was? Schnelligkeit in welchem Ausmaß? Welche Textur? Mit welcher Intention? In welchem Kontext? Und viel wichtiger, mit welchem Gefühl bewege ich mich? Tanzend haben wir alle Zugang zur Schnelligkeit? Ja, so ist es.

 

The working method of the performance project is based on anton lachky’s puzzle work concept through which a performance will be created. Puzzle work opens the door to an endless variety of different combinations inside of your movement possibilities. Dance and play, organize and re-organize your body in a simple and complex way, in many different ways.  This will allow you to remain playful all the time while dancing. (How colorful can your dancing be?). The body functions the way we wish, or rather allow it to function. This game of puzzle work is a never ending process; a never ending game if we wish, or allow it to be. Each body has its balance, logic and its limitations. I feel lucky today to be discovering where my balance is and where my limitations are, and how can i transform that and integrate that into my dancing. Movement combinations: if i take 6 different numbers, as on the lock of a bike, the combination of those into different orders are endless, and that’s how we keep our bike safe :) Dancing is not the number and we are not the bike lock. Meaning the 6 different movements body game can be endless depending on the order in which movements comes. The other thing is, how large is the scale of our movement? That’s where endlessness steps in. What number of possibilities do we have? As i mentioned before, we are not a bike lock and movements are not the numbers so..... under what? Speed frame in which size? What texture? With what intention? In which context? And most importantly with what feeling do i move? Dancing, do we all have access to the speed? Yes we do.


goodwill - damien muñoz & virginia garcia (la intrusa)


11. Juli um 19.00 Uhr
12. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr


ein auf das konzept der retro-projektion basierendes werk, neuinszenierung und projekt, was sich in vielen arbeiten von  virginia garcía und damián muñoz widerspiegelt. sie entwickeln ihre eigene vision von dramaturgie und ursprünglichen bewegungsentwicklungen. die herrlichkeit von ruinen: wir nehmen ruinen mit allem, was sie enthalten und auslösen als eine metapher für menschliche erfahrung. die ruinen unserer zeit werden zu säulen unserer gegenwart. die ruine erscheint als eine produktion - teilweise zerstört oder abgebrannt, hinterlassenschaft der eigenen abstammung. es ist ein gedanke, dass etwas seine vollendung gefunden hat, nicht im besten moment der geschichte, aber danach. um eine einzigartige und unnachahmliche  ewigkeit genießen zu können, wenn alles andere zusammengebrochen ist. wenn wir auf ruinen schauen, schauen wir manchmal auf uns selbst. die ruine ist der unbarmherzige spiegel, in welchem wir sehen können, wie wir in zeitlupe zusammenbrechen. wenn wir auf eine ruine schauen, fragen wir uns automatisch, wie alles vorher war (wir erinnern uns, wie wir waren) und wir sagen uns, dass das herauszufinden keinen sinn macht. "es sind nicht unsere gefühle oder emotionen, die uns schön machen; sondern die stille beharrlichkeit, wie wir mit ihnen umgehen." jean-luc godard

 

a creation focused on the concept of retro-projection, recreation and projection in multiple bodies of work by virginia garcía and damián muñoz. building new visions of dramaturgy and original movement developments. the splendor of ruin. we take the ruins with everything they contain to evoke a metaphor for human experience. the ruins of the time we’ve lived become the pillars of our present. the ruin appears as a production that, partially destroyed or burned, is orphaned from its primitive form. the idea that something reached its fullness, not at the very best moment of its story, but after that. to enjoy a unique and inimitable eternity when everything has collapsed. when looking at ruins, we somehow look at ourselves. the ruin is the relentless mirror where we can see ourselves reflected, falling down in slow motion. when looking at a ruin, we wonder almost automatically how everything was (we remember how we were) and we say to ourselves that finding out doesn't make much sense. "it is not our feelings or emotions that make us beautiful, but the silent tenacity with which we deal with them." jean-luc godard


îakaré - sita ostheimer

18. Juli um 19.00 Uhr
19. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr


die natur bleibt geisterhaft, mit einer heimtückischen zelle. obskure landschaften, trügerisch versteckt, flüssig, deutlich, in ihrem kern. sie zeigt unmenschliche züge, geerdete angeschwemmte bäume. sie nährt ein heiliges embryo auf vergessenen stillen wegen. begleite sita ostheimer bei einem 10tägigen workshop intensiver forschung und improvisation. entdecke die möglicherweise versteckten netze zwischen mensch und natur. eine reise in die biodiversität des regenwalds. natürliche umgebungen und die verkörperung davon. îakaré, die welt selbst wird von der fast ausgestorbenen indigenen sprache neehengatu gepriesen. mit dem performance-projekt werden animalistische instinkte.

 

nature remains revenant, carrying an insidious cell. obscure landscapes illusively hidden, fluid, distinct in their core. presenting nonhuman features, grounded floating trees. nurturing a sacred embryo in forgotten silent trails. join choreographer sita ostheimer, through 10-days of intensive research and improvisation. discover the potentially hidden nets between man and nature. a journey into the biodiversity of the rainforest. natural environments and the embodiment of them. îakaré, the word itself hails from the nearly extinct indigenous language, neehengatu. through the performance project, animalistic instincts will unfold and present themselves.

 

horses/courses - hannes langolf

18. Juli um 19.00 Uhr
19. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr


ich freue mich, mit einer neugierigen und ambitionierten gruppe in einer spielerischen und doch strengen kreativen atmosphäre zusammenarbeiten zu dürfen. ich bin fasziniert von menschlichen geschichten, gegensätzen und verwirrungen, und was es braucht, um einen gewöhnlichen in einen außergewöhnlichen moment zu verwandeln. wie bringen wir zuschauer dazu, sich für das geschehen auf der bühne zu interessieren? wie kann etwas scheinbar oberflächliches den weg für eine tiefgehende veränderung bereiten? zusammen erschaffen wir einen prozess, in welchem die schwächen und stärken eines einzelnen gleichsam unwiderstehlich sind und in welchem der mehrwert der gruppe intime und zerbrechliche momente noch mehr intensiviert. ich interessiere mich für unsere immanente sehnsucht nach zugehörigkeit und ich bin fasziniert davon, wie das versagen dessen einen weg frei gibt für das zelebrieren unserer eigenheiten. es ist eine welt, wo es für jede gelegenheit das passende gibt.


i’m excited to work with a curious and ambitious group of people in a playful yet rigorous creative environment. i’m fascinated by human stories; contradictions and confusions; and by what transforms something ordinary into an extraordinary moment. how do we make an audience care about what they witness on stage? how can something seemingly superficial give way into a profound transformation? together we will devise a process in which each other’s weaknesses and strengths are equally compelling and in which the multiplicity of the group can magnify intimate and delicate moments. i’m interested in our innate yearning to feel a sense of belonging; and i am intrigued by how the failure to feel it can give way to a celebration of our peculiarities. it’s a horses for courses kind of world.

 

dangling conversation - guy nader & maria campos (gn/mc)


18. Juli um 19.00 Uhr
19. Juli um 17.00 Uhr und 19.00 Uhr


dangling conversation ist eine gemeinsame reise der komplizenschaft und zusammenarbeit. sie richtet unsere aufmerksamkeit auf eine tiefgehende analyse der körpermechanismen und auf die anatomie der zusammenarbeit zwischen einer vielzahl sich bewegender körper, die unablässig der schwerkraft entgegenwirken. die arbeit betont die bedeutung der gruppe und deren unterstützung des einzelnen und schafft dynamische konstellationen basierend auf wiederholungsmustern die sich durch hohe präzision und riskante bewegungen auszeichnen. ein gespräch der harmonie und gruppenunterhaltungen; eine miteinander geteilte erfahrung einer weitergehenden reise der zusammenarbeit und partnerschaft.


dangling conversation is a journey of complicity and collaboration that steers our attention to a deep analysis of body mechanics, and the anatomy of collaboration between multiple bodies in action which ceaselessly defy gravity. this work emphasizes the importance of the group and its support of the individual, creating dynamic constellations based on patterns of repetition, which are characterized by highly precise and risky movements.  it is a dialogue of harmony and group conversation, a shared experience of an ongoing journey of cooperation and partnership.

 

 

lenka vagnerová, is the founder of lenka vagnerová & company dance theatre, for which she has created a number of internationally acclaimed author's performances. as a choreographer, director and pedagogue, she has been active on the contemporary dance scene. her productions have won many awards and nominations. as a guest choreographer and director, she has created a number of productions for companies such as: norrdans, 2 faced dance company, verve nsdc leeds, viirus theater, dot504, accademia nazional di danza rome, national theatre prague, etc. lenka also works in drama, opera and new circus projects and she also worked as a rehearsal director at the swedish norrdans dance company. lenka leads workshops and teaches her method in theatres, schools and dance companies such as: göteborgs operans danskompani, ballet de marseille, norrdans, danish dance theatre, skanes dance theater, verve leeds, 2faced dance company, stopgap dance company, accademia nazional di danza rome, national theatre prague, prague dance conservatory, etc. as a dancer she was nominated for the thalia award three times, in 2003 she was awarded the nokia dance award/ dance personality of the year, and in 2005 she was awarded the dancer of the year (czech dance platform).

 

anton lachky born in 1982, anton started to dance at the age of 5, in the folk dance company maly vtácnik. he continued his dance education at the j.l.bellu conservatory in banská bystrica, where he collaborated with friends and also participated in m.a.p.a. (moving academy for performing arts). from there he went on to train at the university of bratislava in 2001, followed by further training at p.a.r.t.s., headed by a.teresa de keersmeaker. anton became a member of akram khan company in march 2004 and a long international tour of "ma" followed. anton is co-founder of les slovaks dance collective. anton created a system that he teaches all over the world called anton lachky-puzzle work. his teaching activities are wide ranging; he has been invited to most of the countries in the world over last 10 years. as a guest choreographer he created "softandhard" - helsinki city theater, "heaven is the place" - prague dot 504, "perfect day to dream" (which won best choreography of 2012 in iceland) - iceland dance company, "kids in a play" (nominated for the best choreography) - zagreb, "sens interdit" - bodhi project (sead), "magical road" - st-gallen, "wonderland" for the göteborg ballet and choreographies for the biennale of venice, and for the scottish dance theatre, "dreamers", collective cla costa rica, “triology”, verve dance company leeds uk, “body traffic”, los angeles usa, “triology”, hellenic dance company athens, “family journey” for dot504 in prague, “fortuneville” for iceland dance company.

 

damien muñoz & virginia garcia (la intrusa) la intrusa is a contemporary artistic creation company directed by virginia garcía and damián muñoz. they celebrated their twenty years on stage with the recognition of the 2015 national dance award, for their artistic creation. since its beginnings, their work has been characterized by the ability to generate poetic performances with a strong visual and emotional impact, always with the intention of empathizing with the public in an intimate way. the starting point of la intrusa has always been a work of reflections, of sharing its vital beat, transferring it to the stage in metaphors of movement, images, sounds and words. they create, direct and produce scenic and audiovisual projects, for which they have received different prizes. they conduct courses and workshops in prestigious national and international choreographic centers and schools.

 

sita ostheimer after finishing her study in frankfurt, germany, sita joined ms schrittmacher- oldenburg, worked with itzik galili-groningen and krisztina de chatel- amsterdam. in 2008 she joined hofesh shechter company. as a choreographer she created ‘noble thinking’, ‘accompany’ and ‘dissimilar foxes’ for shechter’s in good company. as a freelance choreographer she created ‘metanoia’, ‘balter’, ‘chasm’, ‘molimo’, ‘us’, ‘two’ and ‘human in pieces’ for her company. she created ‘ubuntu’ for bodhi project sead salzburg, ‘mangata’ for frontier danceland singapore, ‘eigenrausch’ for cobosmika spain, ‘creatures of the wild’ for b12 berlin, ‘nobody 'cept you’ for verve leeds and ‘spechies pitches’ for folkwang university essen. in addition she works as shechter’s choreographic assistant, re-staging his work at companies such as ndt i, staatstheater kassel, where she has also been rehearsal director 2014-2015, ballet basel, staatsballet berlin, aterballetto, staatstheater darmstadt/wiesbaden, paris opera ballet. she teaches regular intensive workshops and classes around the world.

 

hannes langolf throughout his career, hannes has worked and collaborated with numerous artists and companies throughout europe. these names include william forsythe, angélin preljocaj, wayne mcgregor, akram khan, fabulous beast and punchdrunk, to name a few. for the last eleven years, he has been a member of dv8 physical theatre and has performed in their last three stage productions. this included playing the title role in their latest production john, for which he also assumed the role of creative associate. he is currently involved in the re-creating of dv8’s production enter achilles for rambert and sadler’s wells, london. as independent choreographer and director, he has created several shorter works and two full-length productions: dandelion (for the onassis cultural center in athens) and unruhe (for the susanne linke dance company). all of his works derive from his interest in people’s stories and sit in between genres, combining movement, text, imagery and striking visuals. hannes is also a certified yoga teacher and completed his teacher training under the watchful eye of cat alip-douglas at the renown sangyé yoga school in london in 2017. hannes was nominated as one of the 100 most influential and innovative people working across britain’s creative industries by the hospital club london.

 

gn|mc guy nader | maria campos is an independent ensemble based in barcelona, spain. the lebanese and spanish artists have collaborated together since 2006, their works have been shown in various festivals and venues around the world. gn|mc have been invited as guest choreographers to create for different european companies: enknapgroup in slovenia, eva duda dance company/movein mission in hungary, tanzmainz company in germany. gn|mc has been awarded the german theater prize der faust 2017 for their work fall seven times created with tanzmainz, staatstheater mainz in germany.

 

 



 

 

VERANSTALTUNGEN


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TICKETRESERVIERUNGEN

ticket@dock11-berlin.de


oder telefonisch tägl 10-18 Uhr
unter 030-35120312

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DOCK 11 Theater 

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OPEN CALL 
POOL Internationales TanzFilmFestival Berlin



Die nächste Edition des internationalen Tanzfilmfestivals POOL findet 03.-07. September 2019 statt. 
Filmeinreichungen sind bis zum 4. Juli 2019 unter www.pool-festival.de möglich. 
Das Schwerpunktprogramm POOL Shine widmet sich in diesem Jahr den filmischen Arbeiten der Künstlerin Meredith Monk.

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Bewerbungen / Application
für Stücke/Performances im DOCK 11 Theater 
for performances at DOCK 11 theater

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Mehr Informationen zur tanzcard unter: www.tanzraumberlin.de

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