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PREMIERE MASH Dance Berlin 2019  
15. bis 17.03.2019 Tanzfestival des Machol Shalem Dance House Jerusalem im DOCK 11
 
FESTIVAL 19.00 Uhr im DOCK 11  

MASH Dance Berlin 2019

MASH Dance Berlin 2019

Vorstellungen im DOCK 11

15., 16. und 17. März 2019, jeweils 19.00 Uhr

DOCK 11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin

Ticketreservierungen: 030-35120312, ticket@dock11-berlin.de 

Tickets: 14.- Euro / 10.- Euro erm pro Abendveranstaltung

 

Machol Shalem Dance House (MASH) Jerusalem und DOCK 11 EDEN***** Berlin verbindet eine lange Zusammenarbeit. Gemeinsam zeigen sie nun zum dritten Mal ausgewählte Arbeiten von Choreograph*innen aus Israel, die im Rahmen der MASH-Platform bei der JERUSALEM INTERNATIONAL DANCE WEEK 2017/18 gezeigt wurden.

 

Based on a long term partnership between DOCK 11 EDEN in Berlin and Machol Shalem Dance House (MASH) in Jerusalem, the two organizations are proud to present the third edition of selected dance works and performances by choreographers who have been showcased at MASH‘s platforms during the JERUSALEM INTERNATIONAL DANCE WEEK 2017-8.

 

Programm:

15. März 2019, 19 Uhr    
LOCAL/NOT EASY- Iris Erez

16. März 2019, 19 Uhr
Ingiven - Noa Shavit
I-Dare-U - Oryan Yoahanan

17. März 2019, 19 Uhr
Dog Walkers - Tamar Lamm,  David Kern

 

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15. März 2019, 19 Uhr    

LOCAL/NOT EASY
ein Tanzstück von Iris Erez

 

Wie konstruiert der Raum den in ihm aktiven Körper?
Als jemand, die sich von der Stadt zum Dorf, vom Strand in die Berge, vom Zentrum zur Peripherie und vom Single-Sein zur Mutterschaft bewegt, gilt es für mich herauszufinden, wie Räume und Orte mich beeinflussen, wie sie mich zu der machen, die ich bin.
Was liegt zwischen Geographie, Demografie, Topografie und dem eigenen Körper?
Ist ein Mensch wirklich nichts anderes, als „die Prägung durch die Landschaft seiner Herkunft“ wie es uns Shaul Tchernichovskys Gedicht nahelegt?


Choreographie / Performance: Iris Erez
Dramaturgie: Sharon Zuckerman Weizer
Licht und Objekt-Design: Noa Elran
Produktion der Objekte: Gili Gudiano-Matilda Studio
Sound: Ophir Gal-Sofa Sound
Song: performt von Maya Belzitsman & Matan Efrat, mit freundlicher Genehmigung von Lilian Shutz
Kostüm: Vivi Ben Ezra-Enki by Vivi
Produktion: Sigal Dahan
Foto: Nino Herman


Dank an: Noam Malamud, Ella Ben Zvi, Efrat Nataniel, Academy of Music & Dance Jerusalem, Amnon &ahuva Erez, Pnina Vazana, Ram Gabay, Elad Vazana
premiered at the Diver Festival 2016



How does space construct the active body in it?
As one who moved from the city to the village, from the beach to the mountain, from the bubble to the borderline, from singlehood to motherhood – I wish to discover how does space influence me and how does it make me who I am.
What is in between geography, demography topography and the private body?
Is one indeed nothing but "the imprint of his native landscape"?
As Shaul Tchernichovsky's poem suggests.

Choreography / Performance: Iris Erez
Dramaturgy: Sharon Zuckerman Weizer
Light and Object Design: Noa Elran
Object production: Gili Gudiano-Matilda Studio
Sound Design: Ophir Gal-Sofa Sound
The song performed by Maya Belzitsman & Matan Efrat with the courtesy of Lilian Shutz
Costume: Vivi Ben Ezra-Enki by Vivi
Production: Sigal Dahan
Foto: Nino Herman

Thanks to Noam Malamud, Ella Ben Zvi, Efrat Nataniel, Academy of Music & Dance Jerusalem, Amnon &ahuva Erez, Pnina Vazana, Ram Gabay, Elad Vazana
premiered at the Diver Festival 2016

From the Press
"It is one of her best works in which the show comes together in an open and graceful manner, which are translated physically into maturity and independence that move her choreography forward." (Ora Brafman, Dancetalk)
"Local /Not easy by Iris Erez: It has a magnetizing effect….very direct, very Israeli" (Ruth Eshel, Haaretz)
A review from B.motion festival , Bassano Del Grappa, Italy:
http://www.abcdance.eu/the-body-as-an-archive-localnot-easy-by-iris-erez/
trailer- https://vimeo.com/206648245


 

16. März 2019, 19 Uhr

Ingiven
a dance piece by Noa Shavit


To unwind the muscles, to remember.
To walk through the scenery of what has been,
To pass without apologies.
To restrungle what has been broken,
To refine the pain.
To caress the thin capillaries,
The fragments that combine it all,
To revive them again.
A fine line between life and death.

Mustering love
To walk the path again.
Mustering love
To slide through the cracks,
Between the wrinkles of the skin.
Mustering love
To stop experiencing
Again and again this disconnection

 

Choreographie / Performance: Noa Shavit


I-Dare-U
ein Tanzstück von Oryan Yoahanan

 

Als Oryan Yohanan geboren wurde fragte ihre Großmutter „Was ist es?” und sagte dann, wie nebenbei „Nun ja, das nächste Mal ein Sohn, Amen“. So entschied sie, innerhalb einer Sekunde, dass das weibliche Geschlecht weniger Wert sei, als das männliche. Das es innerhalb der Familie von geringerer Bedeutung ist. In den religiösen sozialen Strukturen, in denen sie aufwuchs, begann die Künstlerin eine Tatsache des Lebens zu verstehen – dass sie als Frau in ständiger Gefahr ist.
I-DARE-U stellt Genderrollen in Frage und bricht diese, genauso wie die Regeln der Weiblichkeit. Durch Bewegung, den Körper, Elemente der bildenden Kunst und Text offenbart sich in diesem multidisziplinären Stück eine Vielfalt an Möglichkeiten sich zu identifizieren und Gehör zu finden.


„Oryan Yohanan ist es gelungen emotional drängende Inhalte zu verdichten. Ihr Körper ist ein erstaunliches Werkzeug, sie hat den Mut sich zu zeigen und tief in das Material einzusteigen, ohne dabei Abkürzungen zu nehmen. Das Ergebnis spricht für sich; die starke Erfahrung dieses Stückes folgt einem lange nachdem die Lichter der Bühne erloschen sind.“ (HA'ARETZ)


Von und mit: Oryan Yoahanan
Sound: Nadav Barnea
Licht: Ofer Laufer
Stage Manager: Jhonny Tal
Künstlerische Beratung: Sahar Azimi


Entstanden für und mit Unterstützung von: ‘Dance Arena Festival’, Jerusalem 2016.
Unterstützt durch: Mifal HaPais Council for the Culture und Arts & Clipa Theater.



When she was born, Oryan Yohanan’s grandmother asked: “What is it?״ and then ״.casually responded to the reply “Oh well, next time a son, Amen

And so, in an instant, she determined that the female gender is worth less than the male. That it has less value in the family unit. In the religious social structure that she grew up in, the artist began to understand a fact of life - that as a woman, her gender places her in constant danger.

I-DARE-U challenges, and sometimes breaks, gender roles and rules of femininity. The piece is multidisciplinary, using movement, body, visual arts and text to manifest a variety of ways through which one can identify and be heard. A clear sheet of recycled paper is manipulated onstage, reflecting the destruction and reconstruction of the body. And so, as the material is slowly decomposing, the body is revealed. “Oryan Yohanan has condensed emotional contents that cry to burst out, her body is an amazing tool and she has the courage to expose herself and to dive deeply into this creation, without taking any shortcuts. The result speaks for itself; the powerful experience of this piece follows you long after the lights go down.” (HA'ARETZ)

Creation / Design / Performance: Oryan Yoahanan
Sound Design: Nadav Barnea 
Light Design: Ofer Laufer 
Stage Manager: Jhonny Tal 
Artistic adviser: Sahar Azimi

Created for and with the assistance of ‘Dance Arena Festival’, Jerusalem 2016. Supported by Mifal HaPais Council for the Culture and Arts & Clipa Theater. 


17. März 2019, 19 Uhr

Dog Walkers
ein Tanzstück von Tamar Lamm und David Kern

Tamar Lamms und David Kerns Arbeit entsteht in dem Raum, der sich zwischen Tanz, Performance und dem musikalischen Konzert auftut. Dabei folgt das Stück einem Organisationsprinzip, das es gleichermaßen enträtselt und strukturiert. Auf der Bühne verstreut befinden sich Objekte. Wie die Bewegung haben diese im Stück eine doppeldeutige Beziehung mit dem zweifelnden, fantastischen und humorvollen Narrativ und der Ratlosigkeit und Verwirrung, die sich während des Stückes ausbreiten. An der Nahtstelle zwischen der Perspektive des emotionalen Bewusstseins und der körperlichen Erfahrung entsteht eine Partitur der Partnerschaft, Liebe, Sehnsucht und Trennung.
Dr. Idit Suslik. “The contemporary eye”


Performance / Choreographie: Tamar Lamm, David Kern
Bühne und Kostüm: Tamar Lamm, David Kern
Licht: Dani Fishof


The work of Tamar Lamm and David Kern is formed in the space between dance, performance and musical concert, while adhering to an organizing principle that leaves it both unraveled and structured at the same time. In the stage space, there are scattered objects. These, like the movements, have a two-way relationship with the doubting fantastic humorous narrative and the perplexity that spreads throughout the work. A score of partnership, love, longing and separation is formed on the seam between the perspective of emotional consciousness and the physical experience of the body.
Dr. Idit Suslik , “The contemporary eye”

Performance / Choreography: Tamar Lamm, David Kern
Costume and stage design: Tamar Lamm, David Kern
Lighting design: Dani Fishof

 



 

 

 



 

 

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