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PREMIERE MASH Dance Berlin  
01. bis 03.06.2018 Tanzfestival des Machol Shalem Dance House Jerusalem im DOCK 11
 
FESTIVAL 19.00 Uhr im DOCK 11  

MASH Dance Berlin

MASH Dance Berlin

Vorstellungen im DOCK 11

01., 02. und 03. Juni 2018, jeweils 19 Uhr

DOCK 11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin
Ticketreservierungen: 030-35120312, ticket@dock11-berlin.de 

Tickets: 14.- Euro / 10.- Euro erm pro Abendveranstaltung

 

So. 03.06. after show >> Theaterscoutings >>Meet the artists following 'Rising' + 'Small World'
'Rising' is an encounter of two bodies of knowledge from two different cultures: Yemenite and Moroccan. It examines the movements etched in a body, sourced in tradition of celebration, passed down from generation to generation. 'Small Wolrd' is a solo of one body, a chaotic and yet orderly lecture-performance, presenting reflections between microcosms and macrocosms, between general and personal. Meet Shira Eviatar, Anat Amrani and Tammy Izhaki after the shows and get in touch with them. http://www.theaterscoutings-berlin.de/programm/event/meet_the_artists_following_rising_small_world_1173/

 

 

Basierend auf der langen Verbindung zwischen dem Machol Shalem Dance House (MASH) in Jerusalem und dem DOCK 11 zeigt die zweite Ausgabe des Festivals ausgewählte Tanzstücke und Performances von Choreograph*innen, die während der JERUSALEM INTERNATIONAL DANCE WEEK 2017 von MASH präsentiert wurden.


Based on a long term partnership between DOCK 11 EDEN in Berlin and Machol Shalem Dance House (MASH) in Jerusalem, the two organizations are proud to present the second edition of selected dance works and performances by choreographers who have been showcased at MASH‘s platforms during the JERUSALEM INTERNATIONAL DANCE WEEK 2017.

 

Programmübersicht

Freitag, 1. Juni, 19.00 Uhr
The Jewish Connection Project von Lisi Estaras und Ido Batash

Samstag, 2. Juni, 19.00 Uhr
Habitat von Uri Shafir

Sonntag, 3. Juni, 19.00 Uhr
Rising von Shira Eviatar
Small World von Tammy Izhaki


Produktion: Machol Shalem Dance House Jerusalem
Gefördert von: Der Botschaft des Staates Israel in Berlin
Presse: K3 berlin - Kontor für Kultur & Kommunikation
Foto: Ido Batash by Vojtěch Brtnický


www.macholshalem.org.il
 
 
       
 
 

Programm

Freitag, 1. Juni, 19.00 Uhr

 

The Jewish Connection Project von Lisi Estaras und Ido Batash


Wörter definieren eine Identität und schließen aus, was sie nicht ist.
Entscheidungen fallen entsprechend unseren Neigungen zu anderen.
Wir kommen zusammen, um zu fühlen, dass wir zugehören.
Wir sind hier, um uns der Idee von Identität und Zugehörigkeit zu stellen. Wir setzen am Konflikt und der Ambiguität unseres "Jüdisch seins" an und antworten mit einer einzigartigen phyhsischen Sprache, die uns zum Kern dessen führt, was wir als Gemeinschaft sind. 

Words define an identity and make a difference towards what it's not.
Decisions take place according to our affinity to others.
We come together to feel that we belong. 
We are here to face the idea of identity and belonging. Starting from our conflict and ambiguity towards our being Jewish we impose a unique physical language which brings us into the essence of who we are as a collective.

 
Konzept: Ido Batash
Choreographie: Ido Batash, Lisi Estaras
Performer: Avidan Ben Giat, Tamar Honig, yohan vallée, Lisi Estaras & Ido Batash 
Musik: Maribeth Diggle, Richard Wagner - Siegfried Idyll / Tristan & Isolde. 
Soundscape: Bartold Uyttersprot
Dramaturgie: Sara Vanderieck, Ido Batash
Foto: Vojtěch Brtnický

The Jewish Connection Project ist eine Produktion von MASH Dance House
Unterstützer: De Grote Post - Oostende, Mifal HaPais- Nationallotterie Israel

Besonderer Dank an: les ballets C de la B, Alain Platel

 

Samstag, 2. Juni, 19.00 Uhr

 

Habitat von Uri Shafir 


"Nichts erweckt in mir den Eindruck, das potenteste Ding in der Welt zu sein." Robert Barry
Habitat erforscht die Spannung zwischen Choreographie und dem gegenwärtigem Moment; zwischen Repräsentation und Sein; zwischen dem Raum, in dem wir performen, und dem Raum, in dem wir exisitieren.
Uri Shafir und Zuki Ringart machen einenn Tanz erfahrbar, der einerseits choreographiert und zugleich unbestimmt ist, wieder-erforscht und neugeschrieben.  
Sie flirten mit dem Nichts – versuchen, ihm Form zu  geben und spielen mit seiner schelmischen Natur. Entlang der Goldberg Variationen von Bach fragen sie: was ist eine Tanzperformance?

״Nothing seems to me the most potent thing in the world״  Robert Barry
HABITAT explores the tension between Choreography and the present moment; between representing and being; between the space in which we perform and space in which we exist. 
Uri Shafir and Zuki Ringart seek to experience a dance which is choreographed and unknown at the same time, re-explored and re-written. 
They flirt with Nothingness - trying to give it form, playing with its roguish nature, and along with Bach's Goldberg Variations, they ask - what is a dance performance? 


Choreographie: Uri Shafir
Tanz: Zuki Ringart
Musik: Johann Sebastian Bach, Goldberg Variations
Sound Design: Tomer Damsky
Kostüm: Tami Lebovitz
Probenleitung: Anat Vaadia
Foto: Vojtěch Brtnický

Uraufgeführt beim Zirat Machol Festival 2017, künstlerische Leitung: Sahar Azimi
Produziert im Kelim centre for choreography, künstlerische Leitung: Anat Danieli
Geförder von: Israel Lottery Council For Culture & Arts

 

Sonntag, 3. Juni, 19.00 Uhr

Rising von Shira Eviatar
Small World von Tammy Izhaki
 

Rising von Shira Eviatar mit der Tänzerin Anat Amrani 

In Rising treffen zwei (Wissens-)Körper unterschiedlicher Kulturen, der jemenitischen und der marokkanischen, aufeinander. Wir untersuchen die Bewegungen, die in unsere Körper eingeschrieben sind, basierend auf der Tradtion unserer Feste – Bewegungen, die von Generation an Generation übermittelt wurden. Die Festtänze werden ihrem Kontext enthoben und auf der Bühne neu verortet. Losgelöst von ihren ethnischen Ästhetiken können wir zwischen den verschiedenen Traditionen vergleichen und Kontraste ausmachen, Ähnlichkeiten und Unterschieden nachspüren. Durch das erneute Tanzen, das "Anziehen" dieser Bewegungen, hoffen wir Gefühle, Empfindungen und Gedanken hervorzubringen, die mit diesen Kulturen in Verbindung stehen. Wir schaffen dabei einen Übergang zwischen den Bewegungen, wie sie von der Gesellschaft wahrgenommen werden, hin zu den Mechanismen dieser Bewegungen, indem wir die Verbinundungsstelle zwischen ethnischem und physischem Körper untersuchen. 

Eviatar ist fasziniert von den Wurzeln unseres Körpers und Geistes und davon, wie wir vergangene Generationen, Traditionen und Kulturen neu verkörpern. Sie erforscht the traditionelle Formen und darin verborgenenes Wissen. 

Rising beruht auf zwei früheren Arbeiten von Eviatar: Body Roots und Body Mandala. Body Roots – eine Solo-Performance – untersucht mithilfe von Masken Repräsentationen und Bilder der Familie der Performerin sowie deren Einschreibung in ihren Körper und Geist. Das Solo Body Mandala nimmt die Festtagsbewegungen ihrer marokkanischen Großmutter auf, die ihre Kindheit prägten. Die Arbeiten ordnen so das persönliche kulturelle Erbe der Tänzerin zu einer gegenwärtigen Erfahrung und schaffen neue körperliche Brücken für zukünftige Bewegungen.

Die Performance befragt die ästhetischen Entbehrungen in Israel und versucht der Mizrachi Kultur im zeitgenössischen Tanz wieder einen Platz zu geben. 


Rising is an encounter of two bodies of knowledge from two different cultures: Yemenite and Moroccan. We examine the movements etched in our body, sourced in our tradition of celebration, movements that have been passed down from generation to generation. The dance of celebration is displaced out of its context and set on stage, striped from its ethnic aesthetics, allowing us to compare and contrast the similarities and differences between the two traditions. Through the action of "re-wearing" these movements we hope to raise feelings, sensations and mindsets belonging to these cultures. We transition between the movements as they are perceived in society to the mechanisms of the movements as we examine the junction of the ethnic body and the physical body.
Eviatar is fascinated by the roots of the body and mind and how we embody our past generations, traditions and cultures. She researches the forms within tradition and the knowledge they contain.
Rising relates to two earlier works, Body Roots and Body Mandala. Body Roots is a solo performance which uses masks to examine images and representations of my family and how they are carried in my body and mind. The work examines the intersubjective approach. Body Mandala is a solo work which focuses on the movements of celebration of my Moroccan grandmother, embedded in me from childhood. The work unravels my cultural heritage into the present experience, establishing new bodily synapses for a future movement. The work seeks to question the artistic ascetics based in Israel and attempts to recentralize Mizrachi culture in contemporary dance.


Choreographie: Shira Eviatar
Tanz: Shira Eviatar, Anat Amrani
Künstlerische Leitung: Itzik Giuli 
Musik: Aharon Amram - "Haya Mei Sana'a" 
Sfataim- "Ahlan Wa Sahlan"
Probenleitung: May Zarhy
Beratung zum jemenitischen Tanz: Evyatar Said
Beratung: Noa Mark Ofer
Foto: Vojtěch Brtnický

Uraufgefürht beim Curtain Up Festival 2016.

Das Stück wurde im Rahmen des Residenzprogramms des Kelim – Center for Choreography produziert und unterstützt durch das Yasmeen Godder studio und der Yehoshua Rabinovich Foundation for the Arts.

Rising premiered at the Curtain Up Festival 2016.
The work has been created in a residency program at Kelim – Center for Choreography and supported by Yasmeen Godder studio as part of a guest artist program and by The Yehoshua Rabinovich Foundation for the Arts.

 

Small World von Tammy Izhaki


"Man-Small World, World-Giant Man" (Avot d'Rabbi Natan, 31)

Ein Solo eines Körpers und unendlicher Welten.
Eine chaotische und zuweilen gut geordnete Lecture-Performance, die über Mikrokosmos und Makrokosmos, über Persönliches und Allgemeines reflektiert.

A Solo of one body and endless worlds.
A chaotic and yet orderly lecture-performance, presenting reflections between microcosms and macrocosms, between general and personal.


Choreographie und Performance: Tammy Izhaki 
Musik:  Rami Treistman
Probenleitung: Amit Hadari
Roll up design: Nofar Daskal
Licht: Swabbe
Produktion: Between Heaven and Earth
Danke an Tmuna, MASH
Foto: Vojtěch Brtnický

Uraufgeführt beim MASH Festival 2016


Premiered at MASH Festival 2016
"Unconventional, a sheer delight. Excellent solo!" (Ruth Eshel, Haaretz)
"Best solo piece of 2016!!!" (Ora Brafman, Dancetalk)
"Enchanting autobiographical piece" (Zvi Goren, Habama)

 

 
About Machol Shalem Dance House
Since 2002, Machol Shalem Dance House (MASH) has been working to nurture and promote contemporary dance culture in Jerusalem. Its mission is to establish a supportive infrastructure for artists and provide platforms for encounters between Jerusalem’s dance community and the public at large. Machol Shalem’s channels of activity include initiating and producing a diverse array of cultural events throughout the year: performances, workshops, master classes, festivals, and outdoor events.
A further MASH objective is to brand Jerusalem as a young and vibrant cultural hub with a dynamic, cutting-edge arts scene. The achievement of this objective involves international cooperation and the production, in Jerusalem, of events that showcase acclaimed artists from abroad alongside emerging local talent, students, and special guests.
The MASH studio and its Karnaf -Granivsky Hall serve as a dance incubator for dozens of independent artists and help nurture local creative activity at both the infrastructure-production and artistic levels, with the aim of bringing creative, ground-breaking work to the professional stage. Machol Shalem also operates a training framework, or accelerator program, for artists at the start of their careers, facilitating the creative process and, ultimately, performance at professional venues.
MASH is located in Jerusalem’s Musrara neighborhood and holds its activities in a variety of venues and spaces in Jerusalem, across Israel, and around the world. MASH operates within the framework of the Machol Shalem Association.


 



 

 

VERANSTALTUNGEN


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TICKETRESERVIERUNGEN

ticket@dock11-berlin.de


oder telefonisch tägl 10-18 Uhr
unter 030-35120312

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DOCK 11 Theater

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Bewerbungen / Application
für Stücke/Performances im DOCK 11 Theater 
for performances at DOCK 11 theater

Bitte füllen Sie folgendes Formular dafür aus.
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Mehr Informationen zur tanzcard unter: www.tanzraumberlin.de

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