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Von & ANTHROPOMORPHA & Como baila el camaleón?  
11. bis 12.11.2017 drei Solis von und mit Daniele Albanese, Martha Hincapie Charry, ein Tanzstück von Joel Suarez Gomez
 
PERFORMANCE 19.00 Uhr im DOCK 11  

Von & ANTHROPOMORPHA &  Como baila el camaleón?

Von & ANTHROPOMORPHA & Como baila el camaleón?

Vorstellungen im DOCK 11

11. und 12. November 2017, jeweils um 19.00 Uhr

DOCK 11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin

Ticketreservierungen: 030-35120312, ticket@dock11-berlin.de 

Tickets: 15.- Euro / 10.- Euro erm. 

 

VON
ein Solo von und mit Compagnia STALKER_Daniele Albanese



Das Ereignis eines Schwarzen Loches breitet eine imaginäre Fläche in Zeit und Raum aus. Punkte, von denen Signale ausgehen können, sind abgetrennt und nicht länger erreichbar.

Von bewegt sich an dieser imaginären Grenze, wo das, was klar und deutlich erschien auf Dunkles und Mysteriöses stößt. 
Naturkräfte, physische Gewalten und auch politische Kräfte, transformieren, verzerren und bewegen den Körper des Performers.

Eine tänzerische Reflektion in kontinuierlicher Mutation und Transformation. Eine Performance, gedacht als eine Choreografie der drei Elemente Bewegung, Licht und Sound.

Von und mit: Daniele Albanese 
Licht Design: Alessio Guerra
Musik: Luca Nasciuti 
Künstlerische Assistenz: Virginia Canali
Produktionsmanager: Giovanna Milano 
Technische Assistenz: Deborah Penzo
Foto: Andrea Macchia

 

Co-Produzenten: Cdc Les Hivernales/Avignon, Torinodanza festival / Fondazione del Teatro Stabile di Torino - Teatro Nazionale, Halles de Schaerbeek with the support of Garage 29/Bruxelles, Associazione Stalk/Parma. A project supported by CollaborAction#3 - action of Anticorpi XL Network, in collaboration with festivals, fairs and seasons conceived and developed by Anticorpi and Ater, Interplay, Piemonte Dal Vivo, Amat, Arteven, Artedanzae20, Teatro Pubblico Pugliese, C.L.A.P.Spettacolodalvivo, Armunia, FTS Onlus, Centro Santa Chiara.

Gefördert durch: “Fondo per la Danza D’autore Regione Emilia-Romagna 2015/2016”. 

www.compagniastalker.com

 

VON
The Event Horizon of a Black Hole defines an imaginary surface of time and space that separates the points from which signals can still escape, from those where it is no longer possible.

Von is set in this imaginary border where what is clear and legible encounters what is dark and mysterious.
Natural forces, physical forces and political forces, transform, distort and move the body of the performer.

A reflection on dance meant as a continuous mutation and transformation. The performance is conceived as a choreography of the three elements of movement, light and sound.

This Solo is originally set at the end of a larger show with two other performers on stage- it is performed both separately and within the context of the entire piece.

 

ANTHROPOMORPHA
ein Solo von und mit Martha Hincapié Charry

Anthropomorpha ist eine Solo-Tanzperformance und ergründet das Verhältnis zwischen Natur/Tieren und Menschen. Es geht um unseren Einfluss auf den aktuell kritischen Zustand unserer Gesellschaft. Das Stück reflektiert aus einem autobiografischen Standpunkt heraus die derzeitige Situation des Menschen als auch den Status der Beziehung von Tier und Mensch. 

Das Stück nimmt Vergangenheit – Gegenwart – und Zukunft der Menschheit und ihre Verbindung zu anderen (Tier)-Körpern in den Blick um unseren Platz in der Welt neu vorzustellen - ein Statement darüber, was es bedeutet Mensch zu sein, in einer (Un)-Verbundenheit zum Wissen unserer Vorfahren. ANTHROPOMORPHA trifft eine Aussage über Wechselbeziehungen, Gegenseitigkeit und Gemeinschaft, und ist ein Versuch, unser Tierliches zu verkörpern und unseren Platz in der Welt neu zu denken.

 

Von und mit: Martha Hincapié Charry
Künstlerische Mitarbeit: Raisa Kröger, Davide Camplani
Unterstützt von: Iberescena, CEPRODAC México, Goethe Institut Bogotá, Nicola Campanelli, Federrico Polucci, Fadi Waked
Danke an: ProCat Colombia, Carlos Castaño, Diego Zarrate, WWF, Periferic Berlin / Bogotá, Uferstudios, Plataforma Berlin Festival

Foto: Rudy Berr 

 

 

ANTHROPOMORPHA

ANTHROPOMORPHA is a dance/performance solo based on the relationship between nature/animals and human beings. It is about our influence on the actual critical state of society. This piece - with an autobiographical point of view - reflects about the actual human condition on the planet and the state of the correlation humans-animals.

 

The work takes look at the past-present-future of mankind and its bonding to other (animal) bodies to re-imagine our place in the world, making a statement about what it is to be a human being (dis)connected to the ancestral wisdom. ANTHROPOMORPHA dares a statement on interdependence, mutualism and togetherness, it is an attempt to embody our animality and to rethink our place in the world.

 

By and with: Martha Hincapié Charry
Künstlerische Mitarbeit: Raisa Kröger, Davide Camplani
With the support of: Iberescena, CEPRODAC México, Goethe Institut Bogotá, Nicola Campanelli, Federrico Polucci, Fadi Waked
Danke an: ProCat Colombia, Carlos Castaño, Diego Zarrate, WWF, Periferic Berlin / Bogotá, Uferstudios, Plataforma Berlin Festival

 

 

 

 

Como baila el camaleón?
ein Solo von und mit Joel Suàrez Gòmez. Imposible without: Davide Camplani (Gracias Lindo)

 

“Relativism is the view that every belief on a certain topic, or perhaps about any topic, is as good as every other. No one holds this view. Except for the occasional cooperative freshman, one cannot find anybody who says that two incompatible opinions on an important topic are equally good.” Richard Rorty

Ähnlich wurde die Postmoderne entwickelt, in tiefer Skepsis gegenüber der Sprache, dem Wissen, der Geschichte, der Vernunft und der Wahrheit. Weil es nicht nur eine Definition gibt, kann es fast alles bedeuten, alles und nichts. Im kubanischen, tropischen Raum ist das „Quemadera“ die Aneignung der Postmoderne mit einem starken spielerischen Geist. Während das „Metatranca“ überkonzentriertes „Quemadera“ mit einem Mangel an spielerischen Geist darstellt. 

“The quemadera as an aesthetic principle displaced the metatranca because the metatranca is concentrated while the quemadera is expanded” Kiko Faxas

„Metatranca“ bedeutet, „alles zählt“. „Quemadera“, „alles ist möglich“. Die Idee entstand vor gar nicht langer Zeit bei einem Essen zuhause in der Machonstraße. Es war schon sehr spät. Freunde waren da und es war einer dieser Momente, an denen alle teilnahmen. Und es ist leicht zu vergessen, dass es ein Witz ist. Gegenstände erscheinen im Spiegel näher als sind. Keine Tiere wurden bei der Entstehung dieses Stücks verletzt. Jede Ähnlichkeit zwischen den Figuren in diesem Stück und lebenden oder toten Personen ist in der Tat ein Wunder.

Von und mit: Joel Suàrez Gòmez 
Assistenz / Dramaturgie: Davide Camplani
Foto: Diego Alejandro Puerto

 

Como baila el camaleón?
“Relativism is the view that every belief on a certain topic, or perhaps about any topic, is as good as every other. No one holds this view. Except for the occasional cooperative freshman, one cannot find anybody who says that two incompatible opinions on an important topic are equally good.” Richard Rorty

Similarly, postmodernism was developed on profound skepticism toward language, knowledge, history, reason and truth. Because it doesn’t have a single definition that can be agreed upon, it can almost mean anything, everything and nothing. In a cuban tropical scope, the “quemadera” is the appropriation of postmodernism with a strong ludic spirit. In a cuban tropical scope, the “metatranca” is over concentrated “quemadera” with a lack of ludic spirit. Metatranca is “everything matters”. Quemadera is “everything goes”.

“The quemadera as an aesthetic principle displaced the metatranca because the metatranca is concentrated while the quemadera is expanded” Kiko Faxas

Metatranca is “everything matters”. Quemadera is “everything goes”. Everything came up on a dinner night, back in the house in the Machonstr. It was quite late already. Friends were there and it was one of those moments were everybody took part in. And it is easy to forget that it is a joke. Objects in the mirror are closer than they appear. No animals were harmed in the making of this piece. Any resemblance between the characters in this picture and any person, living or dead, is indeed a miracle.

By and with: Joel Suàrez Gòmez
Asistantance and dramaturgy and imposible without: Davide Camplani
 

 

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 Martha Hincapié Charry, Colombia / Berlin
Martha studied dance in her home country Colombia, and in Germany, under the direction of Pina Bausch. As a choreographer, her own creations have been invited to Festivals in Europe and The Americas. She has been awarded with several prizes and scholarships. Martha founded in 2007 the Colombian-German group PERIFERIC. She worked in Community Dance projects, among others with the Berliner Philharmoniker and with homeless kids at the National Theatre in Bucarest, Rumania. 

With the support of Iberescena and the Goethe Institut she realized in 2017 an artistic residency together with the CEPRODAC in México City.

She recently collaborated with several artists like Robert Wilson, the Rundfunkchor, Teodor Currentzis/musicAeterna - Jochen Sanding/Sasha Waltz & Guests or Alexandra Pirici. Martha is artistic director of Plataforma Berlin Iberoamerican Festival and Curator of the Bienal de Danza de Cali, Colombia. She lives and works in Berlin.

https://www.facebook.com/MarthaHincapieCharry/

 

DANIELE ALBANESE
Born in Parma (Italy). Studied Gymnastics and Ballet. In 1997 graduated from EDDC in Arnhem (The Netherlands). He studied with, amongst others, Steve Paxton, Eva Karczag, Lisa Kraus, Benoit Lachambre. Worked as a dancer with: Peter Pleyer, Tony Thatcher, Charlotte Zerbey, Martin Butler, Mawson-Raffalt + Falulder-Mawson, Jennifer Lacey, Virgilio Sieni, Nigel Charnock, Karine Ponties. In 2002, he founded his dance company STALKER. His choreographic work has been performed in several theatres and festivals in Italy and abroad: Festival Sesc (S.Paulo), Fabbrica Europa (Firenze), Teatro Comunale di Ferrara, Festival Grec (Barcelona), Torino Danza, RomaEuropa Festival… Since 2005 he created the following works: àrebours100, Tiqqun, Pietro, In a Landscape, Only You, Andless. His project Something About Today (The Vicious Circle) with the Solo AnnotTazioni was winner of Fondo Fare Anticorpi 2010. Invited as Italian choreographer to the Festival DancEUnion in London (Southbank Centre) with the solo AnnotTazioni -March 2011. In 2012, he created D.O.G.M.A. His latest shows are Digitale Purpurea I and Red Blue Works on music by Reich and Berio (production Unione Musicale onlus – Torino- Confluenze Atelier Giovani, in collaboration with Festival Torinodanza / Fondazione Teatro Stabile Torino). He collaborated as artistic assistant in the creation of Snakeskins by Benoit Lachambre, that included action on stage. At the moment, he is dancing in Estasi by Enzo Cosimi. His new project VON premiered on 24th February at Les Hivernales in Avignon.

The structure of STALKER’s works is closely connected to researching body and movement, with the aim of investigating dance as a language.
 

 

 



 

 

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