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WIEDERAUFNAHME 2Points & HUMAN INTERMITTENTS: A Journey  
01. bis 04.06.2017 zwei Tanzstücke von Stella Zannou und Alexander Carrillo
 
TANZPERFORMANCE 19.00 Uhr im DOCK 11  

2Points & HUMAN INTERMITTENTS: A Journey

2Points & HUMAN INTERMITTENTS: A Journey

Vorstellungen im DOCK 11

01., 02., 03. und 04. Juni 2017, jeweils um 19.00 Uhr

DOCK 11, Kastanienallee 79, 10435 Berlin

Ticketreservierungen: 030-35120312, ticket@dock11-berlin.de 

Tickets: 14.- Euro / 10.- Euro erm.

 

2Points
ein Tanzstück von Stella Zannou

Eine magische Reise, in der Zeit und Raum durcheinander geraten. Das Bewusste und das Unbewusste, das Vergangene und die Gegenwart verschmelzen miteinander. Erinnerungen, Wünsche, Hoffnungen treffen aufeinander und die "2points" verweben sich so stark ineinander, dass sie zu einem Ganzen werden. 

Die inneren Körperkräfte, die jeder Mensch in sich entdecken und weiterentwickeln muss, um stark zu werden und auf eigenen Beinen zu stehen, bilden den Inhalt dieser Performance. 

Choreographie: Stella Zannou,
PerformerInnen: Alexander Carrillo, Stella Zannou (ursprünglich erarbeitet und performt mit Eldon Pulak)
Assistenz: Olga Tzikouli
Musik: Pneumonoqaastric
Song: Zeimpekiko (By aeroplanes and steamboats) von Savvopoulos – Mpellou
Foto: Marilena Stafylidou
 

 

2Points is a magical journey where time and space are being distorted. The conscious and the unconscious, the past and the present blend within each other. Memories, wishes and hope come together and the 2 points are so much interconnected they become one.
2Points has to do with the inner forces one has to discover and develop in order to find the strength to stand on his feet and make his voice be heard.

 

Choreography: Stella Zannou,
Perforamce/Dance: Alexander Carrillo, Stella Zannou (ursprünglich erarbeitet und performt mit Eldon Pulak)
Assistance: Olga Tzikouli
Music: Pneumonoqaastric 
Song: Zeimpekiko (By aeroplanes and steamboats) von Savvopoulos – Mpellou
Photo: Marilena Stafylidou

 

 

HUMAN INTERMITTENTS: A Journey
ein Solo von und mit Alexander Carrillo

 

Those intimate daily moments Out,
In a public space.
Better fuck the world and save your ass.
The way we take it and the Journey we do.

 

Die Intimität des Privaten wird in "HUMAN INTERMITTENT: A Journey" in den öffentlichen Raum überführt. Der Performer nimmt unterschiedliche Perspektiven, Lebensmomente und Situationen des menschlichen Seins wie politische Prozesse, Probleme und emotionale Zustände ein. Die Reise führt in den ganz privaten Bereich, der für Liebhaber und Geliebte reserviert ist.
Sind wir eine Möglichkeit der Veränderung? Haben wir einen Vertrauten? Wo ist die Frage? Wo liegt der Preis? Private Orte, geheime Gedanken, versteckte Gefühle, persönliche Erinnerungen... Herausgefordert von dem Konzept der Intimität begibt sich der Darsteller auf ein Improvisationstrip aus schmutzigen Gedanken und Erfahrungen.

Kreation / Performance: Alexander Carrillo
Assistenz / Dramaturgie: Carolina Ortega
Kamera: Rocio Rodriguez
Musik von: Gustavo Santaolalla, Yaki Kandru, Frank Sinatra
Foto: Kotowski Fotografia

www.vimeo.com/alexandercarrillo
www.alexander-carrillo.com

 

 

'HUMAN INTERMITTENT: A Journey'
by Alexander Carrillo

Those intimate daily moments Out,
In a public space.
Better fuck the world and save your ass.
The way we take it and the Journey we do.

‘Human Intermittent: A Journey’, that involves private spaces and intimacy into public spaces. Touching different perspectives, moments of life and situations of the human being such a political processes, problems, and emotional states. The journey reaches into an intimate zone which is reserved for lovers, and the beloved ones.

Are we an option of change? Do we have intimate? Where´s the question? Where´s the price? Private places, secret thoughts, hidden feelings, private memories … Based under the concept of intimacy this piece challenges the dancer through an improvisations trip, of dirty thoughts and experiences in a wild meeting with the body.


Choreography / Performance: Alexander Carrillo
Assistant / Dramaturgy: Carolina Ortega
Camera: Rocio Rodriguez
Photo: Kotowski Fotografia
Music: Base in Gustavo Santaolalla, Yaki Kandru and Frank Sinatra

 

 

 

Stella Zanoou, has studied dance and choreography in London College of Dance, London Studio Centre, the American college of Greece (BA) and at the Greek State School of Dance. She is a world known artist who has been presenting her work, both as a choreographer/dancer and as a teacher of contemporary dance in numerous theaters, festivals, venues and dance schools throughout Europe and San Francisco, since 2000. 

As a dancer she has worked for Johannes Wieland at Staatstheater Kassel, Walter Bickmann, Maya M. Carrol (Lipsker), Clint Lutes, Richard Siegal, Athina Vahla, M. Klien, Nicolas Mortimore, Kunst-stoff (Yannis Antoniou), Editta Braun, Thomas Mettler, Apostolia Papadamaki, Haris Mandafounis, K.Mixos und Prosxima Dance Company, etc. For 2017 she is invited to choreograph for the Vienna Operahouse, the opera «the Gambler». She has won the price of the audience for her choreography “We like men strong cause they last longer” in Budapest “Solo and Duo festival” and she was twice nominated as “best dancer” from the German “Tanz” magazine.

Stella Zannou arbeitet als Choreographin, Tänzerin und Pädagogin und lebt seit 2009 in Berlin. Sie hat Zeitgenössischen Tanz und Choreographie in Athen (Greek State School, American College of Greece) und London (London College of Dance und London Studio Centre) studiert.

Als Tänzerin war sie unter anderem für Johannes Wieland am Staatstheater Kassel, Walter Bickmann, Maya M. Carrol (nee Lipsker), Clint Lutes, Richard Siegal, Athina Vahla, M. Klien, Nicolas Mortimore, Kunst-stoff (Yannis Antoniou), Editta Braun, Thomas Mettler, Apostolia Papadamaki, Haris Mandafounis, K.Mixos und Prosxima Dance Company tätig. 2017 Stella wird die Oper „Der Gambler“ für das Wien Operahaus choreographieren. Sowohl als Tänzerin wie auch als Choreographin hat sie zahlreiche Preise erhalten, von der Zeitschrift ballettanz/ Tanz wurde sie bereits zweimal (2003 von Katja Werner, 2010 von Arnd Wesemann) für die Tänzerin des Jahres nominiert.

 

ALEXANDER CARRILLO
Choreographer/Dancer & Performer

Colombian-born and Berlin-based choreographer, dancer and creator, Carrillo focuses his artistic research on the 'ugly' and grotesque in humans, seeing it as a mirror of reality. He questions ideas of 'beauty' and the role of the audience in the performing arts. In this perspective, he is currently investigating the influence of indigenous traditions and customs in western societies, from the essence of pure rituals until contemporary fashion and pop cultures. His work is developed through historical research with a contemporary point of view, looking into the personal, social and political through an interdisciplinary approach. Having studied his diplom in Dance at the University Folkwang Pina Baush in Germany, did an Erasmus at ‘ArtEZ’, in Holland and at the University of Art ASAB in Colombia, (MA – enfasis in contemporary dance). Carrillo creates also open- platforms for artists in different field involving the audience in spontaneous and participative ways. Launched the "DREIZIG Festival" in Berlin and DASEIN Series traveling around the world, amount small others. His last piece ‘WhARTever Should Happen – Eine Welt auf dem Kopf’, got in DOCK11- Berlin a call back. With a success participant audience twice, July Berlin premiere and in October second season in 2016.

Carrillo has worked with international choreographers and dance companies, Stella Zannou (Berlin–Greece), Jérôme Bel (France), Malou Airaudo, Rodolpho Leoni, Mark Sieczkerek, Henrieta Horn (Germany) and Charles Vodoz, Tino Fernandez, Carlos Maria in (Bogota). Cie. Fors Works of Denmark, Cie. Toula Limnaios of Berlin, Theater Der Klänge Germany, and Deutsche Oper am Rhein. He has also collaborated with artists, including Marina Abramović inSuisa, art collective Estereotips iN Barcelona, Allora & Calzadilla (NYk), and Reinhard Schiele (Germany).


Alexander Carrillo ist ein kolumbianischer Künstler, wohnhaft in Berlin. Er ist Tänzer, Choreograph und Produzent. Der Schwerpunkt seiner künstlerischen Auseinandersetzung liegt in der Reflexion des 'hässlichen’ und grotesken des Menschen als Spiegel der Realität. Er hinterfragt die gängige Definition von 'Schönheit‘ und die Rolle des Zuschauers in den darstellenden Künsten. In seinen derzeitigen Arbeiten untersucht Alexander Carrillo den Einfluss indigener Traditionen und Bräuche auf die westliche Gesellschaft. Anhand einer zeitgenössischen Sichtweise und unter Berücksichtigung der historischen Zusammenhänge, nähert er sich persönlichen, sozialen und politischen Aspekten durch eine interdisziplinäre Herangehensweise. Ausgehend von dem Wesen unverfälschter Rituale bis hin zu den Sinnbildern der heutigen Mode- und Popkultur. Carrillo studierte Tanz an der University of Art ASAB in Bogota - Kolumbien, in der Folkwang Pina Bausch University in Essen - Deutschland und nahm Teil an dem Erasmus Programm der‚‘ArtEZ’ University in Arnhem - Niederlanden. Er entwickelt zudem offene Plattformen für Künstler unterschiedlichster Disziplinen in denen er das Publikum auf eine spontane und teilnehmenden Art in seine Arbeiten einbindet. So eröffnete er unter anderem das‚ DREIZIG Festival in Berlin und die weltweit gezeigte DASEIN Serie.

Carrillo arbeitete mit Stella Zannou, Carolina Ortega, Jerome Bell, Marina Abramovic, Allora&Calzadilla, Malou Airaudo, Rodolpho Leoni Charles Vodoz, Tino Fernandez, Carlos Maria, Mark Sieczkerek, Henrieta Horn, Reinhard Schiele und Cie. Fors Works of Denmark, Cie. Toula Limnaios, Theater Der Klänge, Deutsche Oper am Rhein, Art Collective Estereotips.

Seit 2002 entwickelte Carrillo sein eigenes Oeuvre mit verschiedenen Stücken, Installationen und Videos. Er zeigte ‘WhARtever Should Happen – Eine Welt auf dem Kopf’ wiederaufnahme im Belrin 2016, “HUMAN INTERMITTENT: A Journey” bei einem internationalen Wettbewerb für Choreographen, in europäischen Städten und in Lateinamerika. “DIZZENES (Out of two)” 2013, Kreation/Residenz Mexico - Deutschland, La Rendija und Laborgrass. Sein Video 'Bolivar's Lunch at The Plaza' war in der Finalrunde im 7. Nationalen Festival für Tanzvideos in Kolumbien und wurde auch in Berlin präsentiert bei der Berlin Boddinale. Von Anfang an hat sich Carrillo mit Kreationen des DAMAGUA-Tanzkollektivs aus Kolumbien seit 2002 und durch seine Neugier kontinuierlich entwickelt: “The Red Forest Project”, “BEING A SLAVE: An apology to Myself”, “Pequenho”, “Could be”, “Retemple” und viele andere Werke.


Carolina Ortega
Asistance / Dramaturg

Carolina is a theatre and performance director, dramaturg and writer, originally from Venezuela and currently living in Berlin (via the UK, France and Italy). Graduated at the Royal Academy of Dramatic Arts (RADA) in London (MA in Text & Performance) and University of London (English Literature and Creative Writing). She has also trained in physical theatre at the London International School of Performing Arts (LISPA) and with Complicité’s co-founder Mick Barnfather & John Mowat. In Berlin, she trained in Experimental Physical Performance with SMASH, working with some of Berlin best known choreographers and performers.

Her directing work includes Sarah Calver’s award winning show ‘I Gave Him An Orchid’ (Berlin, 2014) as well as ‘Owen And The Elephant’ (London 2012) & ‘Vincent’ (London 2012). Devising: ‘Lowbottomice’ with Scandimaniacs (London 2013). Dramaturgy works include ‘Idreman’ (Amsterdam Fringe 2011) & Tangram Theatre Award Winning adaptation of Lope de Vega’s ‘Fuente Ovejuna’ (London 2009).
Other work includes Festival Programmer for CASA Latin American Theatre Festival, writer for GRAFT playwrights collective, workshop leader for Future Scripts. She has also worked at The Bush Theatre and Islington Community Theatre (London) as creative producer and general manager.

 

 



 

 

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